AKCESORIA DO USUWANIA WTRĄCEŃ
Wtrącenia w powłokach lakierowych to popularny defekt powstający na powierzchniach lakierowanych jednocześnie prawdziwa zmora lakierników samochodowych.
I nie tylko lakiernika, ponieważ pojawiają się także w fabrycznych powłokach. Samochód z taką usterką zdecydowanie traci na wartości.
Odpowiednie narzędzia do usuwania wtrąceń bywają bardzo przydatne.

25,00 zł
Cena regularna:
42,34 zł
Cena netto: 20,33 zł

202,85 zł
Cena regularna:
312,08 zł
Cena netto: 164,92 zł

11,00 zł
Cena regularna:
18,62 zł
Cena netto: 8,94 zł

12,00 zł
Cena regularna:
18,62 zł
Cena netto: 9,76 zł

65,00 zł
Cena regularna:
65,00 zł
Cena netto: 52,85 zł

17,64 zł
Cena netto: 14,34 zł

1,49 zł
Cena netto: 1,21 zł

129,00 zł
Cena regularna:
194,34 zł
Cena netto: 104,88 zł

28,00 zł
Cena netto: 22,76 zł

32,02 zł
Cena netto: 26,03 zł
Do usuwania wtrąceń wyczuwalnych stosuje się najczęściej:
- w przypadku pojedynczych – grzybek szlifierski z materiałem ściernym w postaci płatków o granulacji od P2000 do P5000, w zależności od potrzeby. Usunięcie wtrącenia zatopionego w warstwie lakieru bezbarwnego polega na zeszlifowaniu („ścięciu”) wtrącenia i uzyskaniu w tym miejscu gładkiej powierzchni, aby nie powstawało załamanie światła. Szlifowanie wykonujemy ręcznie, prowadząc grzybek szlifierski po płaszczyźnie elementu prostoliniowo „na krzyż” ;
- w przypadku kilku wtrąceń możemy obrabiać je ręcznie, ewentualnie zastosować precyzyjną szlifierkę mimośrodową. Praca szlifierki daje bardziej równomierny ślad niż ręczne szlifowanie i można jej użyć do ostatecznego wyrównania chropowatości powierzchni całego elementu. Powstałe rysy usuwamy za pomocą krążka Trizact , a następnie polerujemy naprawianą powierzchnię;
<- w celu wstępnego ścięcia wtrącenia lub zacieku stosuje się metalową płytkę z ostrymi krawędziami .
Płytkę przykłada się do powierzchni lakieru i lekko dociskając, przesuwa w kierunku wtrącenia, aż do jego całkowitego usunięcia. Ostre krawędzie płytki nie pozwalają na wyrywanie wtrąceń, tylko na przycięcie na równo z powierzchnią zewnętrzną lakieru.

